top of page

זה שלא יודע להחליט

פרק מהספר אני מלכה גרושה באושר, מתוך "יש גברים ויש גברים".

 

בהתחלה הוא רוצה אותך, ואז לא, ואז כן ואז בעצם לא, ואז נשבר לך הזין אבל גם הלב. בהתחלה הוא המחזר המושלם - מפגין עניין, מסמס פעמיים ביום, מתקשר ביוזמתו ומתפקד כגבר רומנטי ושרמנטי, רגיש ומסוקס.

יעברו יומיים, שבועיים, חודשיים, והוא יתפוגג. לא ייצור קשר, יסנן, יענה להודעות שלך בסמיילי סוגר שיחה, ותגלי שינואר בלונדון יותר חם ממנו.

בדיוק כשתפסיקי לחשוב מה עשית ואיפה טעית ולמה הוא נעלם ככה, כשתגידי לעצמך שמגיע לך הרבה יותר טוב מהאדיוט הזה, האדיוט הזה שוב יופיע. ושוב יקסים אותך, ואת ממש תעמידי אותו במקום, תראי לו מה זה ככה להיעלם לך, וככה לא מתנהגים, ומה הוא חושב לעצמו, ובסדר, בוא נעשה קפה ונדבר על זה פנים מול פנים מאמי שלי.


'חחחח' צחקה מ' כשאמרתי לה שאני כותבת על זה שלא יודע להחליט. 'חחחח' צחקה א'. 'חחחח' צחקה... טוב, הבנתן את הרעיון. לכולנו יש ברזומה את ד'"ר ג'קיל ומיסטר הייד, ששומר אותנו על אש קטנה ומשחק לנו ברגשות. לי היו כמה כאלה הרבה לפני שידעתי שיש זן כזה של גברים, ולכן לא הבנתי איך זה שאני מצליחה להגיע לקשר אבל לא לשמור עליו.

במשך תקופה ארוכה מאוד ייסרתי את עצמי והייתי בטוחה שמשהו בהתנהגות שלי הבריח אותם – שהייתי קשה מדי, רכה מדי, שנתתי בפעם הראשונה, שלא נתתי בפעם הראשונה, בקיצור, במקום לחשוב מה דפוק אצלם חשבתי מה דפוק אצלי.


הראשון שדפק אותי היה עידו, גבר שיכול להדליק ביום העצמאות את משואת הגברים שלא יודעים מה טוב להם. עידו הוא מסוג הגברים שאינם יכולים לדחות סיפוקים, כשהוא מצליח לכבוש את היעד הוא יודע שהוא רוצה לכבוש פסגה חדשה ומסמן את היעד הבא, וכך הלאה.

כשעידו פגש אותי היתה לו בת זוג ממנה נפרד באותו בוקר כדי שיוכל להזמין אותי לדייט עוד באותו ערב וכשעזב אותי בשמונה בבוקר כבר קבע עם מישהי חדשה לשמונה בערב. כל זה נודע לי בדיעבד, לפני ששפכתי עליו דמעות מבוזבזות או התוודעתי לתסמונת הגבר הלא החלטי.


לכאורה, היתה לנו זוגיות מושלמת, היינו מאוהבים והפרפרים צייצו והפרחים עפו ושלגיה התחתנה עם הנסיך הקטן. אולם, כעבור מספר שבועות, לאחר לילה של כפיות, בחש את ההפוך ששתינו על המרפסת ואמר "זה לא זה, משהו חסר שם". שאלתי אם להוסיף סוכר. "את יודעת למה אני מתכוון", ענה לי.

האמת שלא היה לי מושג. הייתי בטוחה שהכל סבבה, שהזוגיות שלנו נפלאה, התשוקה בוערת, אפילו המשפחות שלנו כבר נפגשו, לא עלה על דעתי שעידו מיצה את הקשר בינינו ועוד ביום האהבה.

שלחתי אותו לדרכו בנשיקה מלוחה וכעבור שלושה ימים בהם מחקתי אותו מהנייד, חסמתי אותו בפייסבוק וירדתי על עצמי שאני מטומטמת שלא רואה מה קורה מתחת לאף שלה – הוא התקשר.


"בואי לדרינק", אמר לי, "אני רוצה להיפגש איתך". כל אשה ששומעת משפט כזה מגבר שזנח אותה יודעת ששום דבר טוב לא ייצא מהפגישה הזו, אך לא יכולה לסרב לה. גם אני לא סירבתי. עידו בא לאסוף אותי, נאה מכרגיל עם חיוך הורס כרגיל, וביקש הזדמנות שנייה. "עשיתי טעות", התנצל מיסטר הייד, "לא יודע מה עבר עליי, תסכימי לקבל אותי"?

הסכמתי. האהבה פרחה לה, אבל הספיקות נשארו. מדי פעם חלפה בי המחשבה שאולי מחר זה ייגמר, שהנה תיכף יימאס לו. זה שינה את ההתנהגות שלי, הפך אותי לתלותית, לפחדנית, למישהי שלא חיבבתי.


כעבור מספר שבועות, לאחר לילה מחובק, סימס לי: אנחנו צריכים לדבר. חשבתי שהוא צוחק, אבל הוא היה רציני. למחרת בערב, כשאני צל חיוור וחסר תיאבון (מי אמר שאין דברים טובים בפרידות?), ראיתי באינסטגרם שלמישהו יש תיאבון בריא לגמרי – עידו תויג בסרטון של בחורה כשהוא מבשל לה ארוחת ערב, אותה ארוחה שהכין גם לי כשנפגשנו בעודו מבטיח שאני הראשונה שהוא מבשל לה.


אני מתביישת להודות שהסיפור חזר על עצמו בוורסיות שונות. לא חזרנו להיות זוג, אבל כעבור זמן-מה חזרנו להיות בקשר, ואז שוב נפרדנו וחוזר חלילה. החברות שלי צחקו מהקצב בו אני מוחקת ומחזירה אותו לפייסבוק כאילו חיי תלויים בזה, אבל תכלס הם היו.

עדיף לחסום גבר שמתעלל בך רגשית מלהציץ לפרופיל שלו כמו סטוקרית ולראות איזו בחורה הוא הולך לאמלל ממש בקרוב. הבחורה היא את, כמובן, עד שלא תשכחי ממנו.


בדרך כלל, זה שלא יודע להחליט מגיע לחוסר ההחלטה שלו מהר מאוד. כך היה עם לא פחות משלושה גברים עימם יצאתי לדייט או שניים, שבעקבותיהם סימסו והתקשרו והתלהבו ממני שעות ארוכות, כלומר, 48 שעות בדיוק. ביממה שלאחר מכן הם שכחו ממני, נעלמו כלא היו. מצאתי את עצמי יושבת מול הנייד שהשתתק לפתע, תופסת את הראש בשתי ידיים ואומרת WTF? מה פה קרה פה?

אורן, חבר רגיש ומאצ'ואיסט, הסביר שגברים הם כאלה: מתלהבים עד שאת שוכבת איתם. 'זה הופך אותך לטורפת גברים, כובשת וזורקת, כמו גבר' – אמר לי.

חשבתי קצת על מה שהוא אמר והחלטתי לשנות כיוון ולהמתין לדייט הרביעי או החמישי או מה שבחורות טובות אמורות לעשות. גם זה לא עבד. הם איבדו עניין.


בהתחלה הייתי נבוכה מכדי לספר את זה אפילו לחברות טובות, אבל אחרי שסיפרתי נפרץ הסכר – כולן הודו שגם אצלן זה ככה ומהסיפורים שלהן הבנתי שאני לא לבד במערכה.

למעשה, הסיפורים שלהן היו קורעים עוד יותר. יעל סיפרה על אהוב נעורים ששבר לה את הלב וצץ אחת לשנה בחייה, גורם לה לשברון לב נוסף ונעלם. דנית סיפרה על רווק צעיר שחיזר אחריה בעקשנות ואחרי יומיים שבהם לא יצאו מהמיטה, צחקו ודיברו על ארוחה אצל ההורים, הוא פשוט נעלם.

איריס סיפרה על גבר שזרק אותה אבל מסמס לה מדי פעם 'אני חושב עלייך' ו'אני אוהב אותך', מציע לה להיפגש, ואז חוזר בו "כי זה לא יעבוד". 'עכשיו אני מבינה מה פירוש המילים הורג אותי ברכות', היא בכתה לי. אחרי חודש בכתה שוב. ושוב. הסיפורים של כל החברות שלי היו דומים, רק השמות התחלפו.


כשאת מזהה שמולך עומד גבר לא החלטי – נגיד אחד שהיה נשוי פעמיים ומצהיר שהוא מחפש זוגיות למרות שהתגרש לפני חודש – עלייך לברוח או להבין שזה רק משחק.

ברגע שאת מחזיקה את הכדור אצלך יקרה התהליך הנפלא שקורה תמיד כשאת באמת, אבל באמת, לא רוצה: הוא ירצה. ברגע שתתאהבי אכלת אותה.

הבאג שמגיע עם תוכנת הגבר שלא יודע להחליט גורם להתאהבות מהסוג הנוראי ביותר, מפני שלא משנה כמה חכמות ונאורות ויפות ומוצלחות אנחנו – תמיד נימשך לגבר שמתעתע בנו.


אני גאה להגיד שהיום אני כבר לא שם וגאה פחות להודות שלפעמים אני נופלת, כי את לא יכולה להסתובב כל היום במחשבה שאת עומדת למסור את הלב לגבר שימעך אותו. אם את רוצה שהזוגיות תצליח את צריכה להתמסר, להוריד חומות, לנפץ מגננות, אחרת זה לא יעבוד. כל שנותר לך הוא לקוות שלא נפלת על מניאק שיפגע בך.


חברתי מישל קוראת לזן המסוים הזה "הגבר שאוהב להתאהב". היא צודקת. הגבר הזה אוהב אותך ומרעיף מחמאות ורוצה לדעת איזו ילדה היית ועל מה את חושבת עכשיו, והוא ממש מקשיב לך – שזה הכי מבלבל, כי גבר שבאמת מקשיב לך שווה להתייחסות בפני עצמה.

הוא אפילו יזכור למחרת את מה שסיפרת לו, כולל שמות ותאריכים, ולכן מה רבה תהיה הפתעתך כשבוקר בהיר אחד הוא ייעלם.


זה מה שקרה לי עם אייל. בדייט השני סיפר שהראה תמונות שלי לחברים ולמשפחה, נישק לי את המצח, הסתכל לתוך עיניי ושאל אם כבר התאהבתי. זה היה נראה לי מוזר, אבל שמחתי שמצאתי גבר רגיש ומחובר לעצמו. אמרו לי שהוא מניאק תל אביבי שיוצא איתך שבועיים אבל בשבועיים ויום שוכח איך קוראים לך, אבל הזכרתי לעצמי שאני לא מקשיבה לרכילות זולה.


אייל התוודה בפניי שהוא מאוד נמשך אליי ורוצה להיות עימי, אך רק לפני כמה חודשים התגרש והוא ממש בדו שיח עם עצמו. הייתי צריכה לשלוח אותו לדבר עם עצמו, גם כי מגיע לי מישהו שיעוף עליי וגם כי עברתי על החוק שאני המצאתי לפיו אני לא יוצאת עם גרושים טריים. במקום זה, מצאתי את הדיאלוג הפנימי שלו מוזר אך מלבב, מה גם שהיתה בינינו כימיה מטורפת.


שבועיים לאחר שהקשר התחיל הוא שאל איך אני מגדירה אותו. "בן זוג", עניתי. פניו החווירו. "בן זוג?!" נפערו עיניו הירוקות. לא הבנתי את הפליאה לאור הקשר ההדוק שהיה בינינו. הוא החליף נושא וחזרנו לדבר על עניינים בטוחים יותר, כמו גרושתו שעושה לו את המוות.

למחרת שתינו קפה של בוקר והוא ביקש לשמוע על הילדות שלי. "לא עכשיו כמובן, בפעם הבאה", אמר. ליוויתי אותו לדלת, כשהוא ירד במדרגות הרים את ראשו אליי והפריח נשיקה באוויר.

מאז לא שמעתי ממנו.

נעלם.

אוויר.

חשבתי שהוא מת אבל לצערי גיליתי שלא.

הסתכלתי ביומן. התאריך היה שבועיים ויום.

*

 

לא קל לזהות את זה שלא יודע להחליט, אבל עם קצת מאמץ וקצת יכולת אפשר לשפר את התרגולת.
להלן סימנים שהוא לא רציני איתך:

הוא לא יתייג אתכם בתמונות משותפות בפייסבוק.

אם תתייגי הוא לא ימחק, אבל זה לא יבוא מיוזמתו.

הוא יעדיף לשנות סטטוס ל'אלמן' לפני 'במערכת יחסים'.

הוא יענה להודעות הארוכות והמשתפכות שלך בסמיילי.

או לא יענה בכלל.

הוא לא יזכור באיזה יום את עם הילדים ובאיזה חופשיה.

הוא יסדר לילדיו בייביסיטר כל עוד יש פרפרים, אבל אחר כך ייזכר שהוא לא משאיר אותם לבד.

הוא לא יפגיש את הילדים שלכם.

הוא יעדיף לצאת עם החברים שלו.

הוא לא ישאיר את הנייד שלו דקה לבד.

ותהיה לו סיסמא.

אם הוא קורא לך איה כנראה שזה לא זה.

כן, יצאתי עם מישהו שקרא לי איה כי לא הצליח לזכור שם מסובך כמו גאיה. עד כדי כך אני פאתטית.

:)

לסוגי גברים נוספים: https://www.gayakoren.com/happily-divorce-book


איך לזהות את הגבר שעומד מולך, איך לסמוך על הבחירות שלך ואיך לתת אמון באחרים, במפגשים פרטניים או בקבוצה אינטימית ומעצימה: https://www.gayakoren.com/good-divorce


שלך בהערכה,

גאיה קורן

מייסדת שיטת אני מלכה לחיים טובים יותר.

050-5740730






457 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page