top of page

עשרה הדברות לאהבה עצמית / גאיה קורן

1. כבדי את עצמך

קודם כל ולפני הכל, תכבדי את עצמך. אף אחד לא יכול לכבד אותך כשאת לא מתייחסת לעצמך כראוי. אם את כל היום מסתובבת בתחושות כמו אני לא מספיק טובה, חכמה, מוכשרת, מושכת, ואם את מלקה את עצמך במחשבות כמו אני שמנה, עצלנית, וכו' וכו', במקום להגיד לעצמך "אני מלכה!" – איך תאמיני לגבר שאומר לך שהוא אוהב אותך כפי שאת? איך תוכלי להחזיר לו באותה מטבע? אם לוחות הברית היו נכתבים היום, הדיבר הראשון היה "כבדי את אביך ואת אמך ואת עצמך". 

2. תתחברי עם אנשים שמעצימים אותך

לקח לי זמן, אבל בסוף הפנמתי שיש דבר כזה חברה קנאית, ומאותו רגע היא אולי נשארה קנאית אבל לא חברה שלי. לכי רק עם נשים מפרגנות, שמאמינות בך גם כשאת שוכחת להאמין בעצמך, ותצעדי לצד נשים כמו שאת רוצה להיות. אולי את מרגישה בנוח עם נשים שלא מאיימות עלייך, אבל לאורך זמן הן ימשכו אותך למטה, במיוחד כשתרצי לעוף. הן לא יעשו את זה מרוע, אלא כי זה מה שהן יודעות ומסוגלות.

בחרי בגבר שמאיר את הצדדים שמחשיכים בך ולא באחד שדואג להכהות ולהקהות אותם עוד יותר, ואם את במערכת יחסים עם גבר שמקטין אותך... טוב, את יודעת מה דעתי... את פרח ואת צריכה שישקו אותך במחמאות כדי לצמוח, תלמדי לקבל מחמאות, להגיד "תודה" ולנשום אותן עמוק פנימה במקום להדוף את המחמאות ממך והלאה.

3. תהיי אותנטית

די כבר לשמור בבטן, לעטות מסכות, להסתובב עם מועקה, לנסות לרצות את כל העולם. אנשים תמיד ירצו להתאים אותך למסגרת התמונה שלהם, זה לא אומר שאת צריכה להסכים. תעשי מה שאת רוצה ולא מה שמצופה ממך, תהיי מי שאת, כי כמה שלא תנסי, לעולם לא תהיי מישהי אחרת ולעולם לא תהיי מאושרת. קבלי את עצמך באי המושלמות שלך, כי זה הכי מושלם שיש.

4. זה בסדר להיות לבד

מרגע שהגחנו לאוויר העולם אנחנו מוקפות בבני משפחה, אחר כך יש חבר, מתחתנות, וכשמתגרשות מוצאות את עצמנו לבד בפעם הראשונה בחיינו. זה מפחיד כי המוח מתקשה להתמודד עם אי ודאות, אבל כאן טמון הסוד לאושר: בלבד הזה תגלי את עצמך. הבשורה המשמחת היא שאם תמצאי בעצמך משהו שאת לא מחבבת את יכולה לשנות את זה. אף פעם לא מאוחר.

5. תהיי בזוגיות עם עצמך

זה בסדר לנהל מערכת יחסים מורכבת עם עצמך, אך כמו שבזוגיות נכונה מדברים על הכל ופותרים סכסוכים בצורה שקולה, בזוגיות עם עצמי אני צריכה לנהל שיחה פתוחה בין הראש לרגש. שבי עם עצמך לסרט, לכי לים עם ספר, תעשי עם עצמך דייט על כוס יין מול נרות בסלון (ואם את אמיצה אז בבר). תהיי החברה הכי טוב של עצמך, רק ככה לא תישברי במשברים.

6. שבחי את אהובייך

מתי בפעם האחרונה אמרת לילדים שלך שאת גאה בהם? מתי החמאת להם ככה סתם ודפקת חיבוק של הלייף למתבגר הנבוך? מתי אמרת לבן הזוג שלך שהוא חרוץ, חתיך, תותח במה שהוא עושה? (לא במיטה, אלא סתם ככה באמצע יום רגיל לגמרי).. אני מדברת על מחמאות באותה תדירות של "תעשה שיעורים" ו"למה לא קנית חלב במכולת, ביקשתי אלף פעם".

7. מגיע לי

איש טוב לב הגיע לגן עדן, וכשפגש את המלאך התלונן שהיה לו חלום אחד: לזכות בלוטו, ואלוהים לא הגשים לו את החלום. הלך המלאך לאלוהים ואמר: לא יפה, איש כזה טוב, למה לא פרגנת לו איזה סכום קטן? אמר אלוהים: "דווקא רציתי, אבל הוא מעולם לא מילא טופס".... מגיע לך כל מה שתבקשי – אבל תבקשי, אחרת איך תקבלי?

8. קחי את החיים בפרופורציות

לפעמים החיים חרא, ולפעמים לא. מה שבטוח, כלום לא נשאר לנצח. אם ככה, לא עדיף להתעכב על הדברים הטובים ולא על שטויות? אז ההוא אמר ככה וההיא עשתה אחרת, יאללה, אז מה, תתקדמי ורצוי בצעדי ריקוד. לעשות דרמות זה נחמד כשאת בחוג משחק ביסודי, אחר כך זה סתם פאתטי. לריב על שטויות זאת שטות רצינית.

9. תתפרנסי בכוחות עצמך

לא משנה כמה את עשירה או אם בעלך מרוויח סכומים נאים שמאפשרים לך לשבת בבית, צאי לעבוד. פרנסה ללא תלות בכסף של מישהו אחר היא אחד הדברים שהכי ירימו לך את הביטחון העצמי, במיוחד כשתעשי משהו שמדבר אלייך. התלהבות מביאה מוטיבציה שמביאה עוד עשייה שמביאה עוד כסף. זה מעגל קסמים שמתרחב ומעניק המון כוח.

10. תסתכלי בצלחת שלך

הנטיה האנושית היא להסתכל על אחרים, לעשות להם נאחס ולנכס לעצמנו משהו שיש להם. ובכן, אם הדשא של השכן יותר ירוק תבדקי איך גרמת לדשא שלך להתייבש ומה את צריכה לעשות כדי להחזיר לו את הברק. כשאת חומדת מישהו (או משהו) של מישהי אחרת, תזכירי לעצמך שאת מקבלת לא רק את מה שחמדת אלא עסקת חבילה שלמה. רצית ביונסה, קיבלת ג'יי.זי...

בסופו של דבר, גם השטיח האדום הוא רק שטיח.

שלך,

גאיה קורן

מנטורית להערכה עצמית ושינוי חיובי בחיים בשיטת אני מלכה.


מוזמנת להתרשם ולהירשם: www.gayakoren.com​

נייד: 050-5740730


מוזמנת לשתף את מגילת האהבה העצמית לכל מי שאת אוהבת

166 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page